Milli Eğitim Bakanlığı tüm okullarda yeni dönem için start verdi!
Milli Eğitim Bakanlığı, 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında okul kantinleri ve yemekhanelerinde "Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi" kuracak.
Yeni uygulamayla gıda güvenliğinin artırılması, sağlıklı beslenmenin teşvik edilmesi ve çevre dostu okul uygulamalarının yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Milli Eğitim Bakanlığı, iklim değişikliğinin etkilerine karşı hazırladığı 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında okullarda kapsamlı bir dönüşüm başlatıyor. Yeni uygulamayla kantin ve yemekhanelerde Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi kurulacak, sürdürülebilir menüler hazırlanacak ve öğrencilere sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırılacak.
Milli Eğitim Bakanlığı, iklim değişikliği ve küresel kuraklık risklerine karşı eğitim kurumlarında hayata geçirilecek yeni uygulamaları açıkladı. 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında öğrencilerin daha sağlıklı, güvenli ve çevre dostu eğitim ortamlarında bulunmasını sağlayacak çok sayıda proje uygulanacak.
Plan doğrultusunda okul kantinlerinden yemekhanelere, içme suyundan sıfır atık uygulamalarına kadar birçok alanda yeni düzenlemeler hayata geçirilecek.
Kantinlerde Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi Kurulacak
Yeni dönemin en dikkat çeken uygulamalarından biri okul kantinleri ve yemekhanelerinde kurulacak Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi olacak.
Sistem sayesinde artan hava sıcaklıklarının gıda güvenliği üzerindeki olumsuz etkilerinin önüne geçilmesi, ürünlerin uygun sıcaklıkta muhafaza edilmesi ve öğrencilerin güvenilir gıdaya ulaşmasının sağlanması amaçlanıyor.
Sürdürülebilir Menü Dönemi Başlıyor
Bakanlık, okul menülerinde karbon ayak izi düşük, mevsiminde üretilen ve bölgesel ürünlerin daha fazla kullanılacağı Sürdürülebilir Menü Yönetim Sistemi oluşturacak.
Ayrıca okul kantinleri ve yemekhanelerinde özel beslenme ihtiyacı bulunan öğrenciler için tuzsuz diyet menülerinin de hazırlanması planlanıyor.
Sağlıklı Suya Erişim Kolaylaşacak
Eylem planı kapsamında okullarda düzenli mikrobiyolojik analizlerden geçirilen yüksek filtrasyonlu su pınarlarının yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Bunun yanında öğrenciler arasında çelik veya cam materyalden üretilmiş kişisel su termoslarının kullanımının teşvik edilmesiyle hem sağlıklı su tüketiminin artırılması hem de plastik kullanımının azaltılması amaçlanıyor.
Yeşil Okul Uygulamaları Yaygınlaşacak
Milli Eğitim Bakanlığı, çevresel sürdürülebilirlik kapsamında okullarda Sıfır Atık Uygulama Yönergesi hazırlayacak.
Yağmur suyu hasadı, gri su kullanımı, kompost sistemleri ve okul bahçelerinde agroekolojik uygulamalar hayata geçirilirken, başarılı çalışmaların paylaşılması amacıyla Yeşil Okul İyi Örnekler Portalı oluşturulacak.
Öğrenci ve Velilere İklim Eğitimi Verilecek
Eylem planı kapsamında öğrenci, öğretmen, okul personeli ve velilere yönelik iklim değişikliği, sağlıklı beslenme, gıda hijyeni, su tasarrufu ve çevre farkındalığı eğitimleri düzenlenecek.
Okullardaki sosyal kulüplerin yıllık faaliyet programlarına çevre ve iklim temalı etkinlikler eklenirken, eğitim kurumlarının iklim değişikliğine karşı daha dirençli hale getirilmesi hedefleniyor.
Kaynak:AA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.