Elif Nur Yarar
Yaz Tatili: Biraz Durmak, Biraz Dinlenmek, Biraz da Çocuk Olmak
Sevgili ebeveynler ve sevgili çocuklar,
Bir eğitim-öğretim yılının daha sonuna geldik. Aylar boyunca erken kalkılan sabahlar,
yetiştirilmeye çalışılan ödevler, sınav heyecanları, arkadaşlıklar, başarılar ve zaman zaman
yaşanan zorluklar geride kaldı. Şimdi ise hepimizin ihtiyaç duyduğu bir dönem başladı: Yaz
tatili.
Tatil denildiğinde çoğu zaman aklımıza dinlenmek gelir. Aslında çocuklar için tatil tam da
bunun içindir. Çünkü çocuklar sadece ders çalışarak değil; oynayarak, keşfederek, merak
ederek, deneyimleyerek ve sevdikleri insanlarla vakit geçirerek de büyürler. Sevgili anne
babalar bu yaz çocuklarımızın programlarını tamamen doldurmak yerine onlara biraz nefes
alabilecekleri alanlar bırakmaya çalışalım. Bazen canlarının sıkılmasına izin verelim.
Çünkü yeni oyunlar, yeni fikirler ve yaratıcılık çoğu zaman o "Şimdi ne yapacağım?", diye
düşünülen anlarda ortaya çıkar.
Birlikte çıkılan kısa bir yürüyüş, akşam serinliğinde edilen bir sohbet, ailece oynanan bir kutu
oyunu, birlikte yapılan bir yemek ya da paylaşılan bir dondurma... Bunlar küçük gibi görünse
de çocukların hafızasında yıllarca yer eden anılardır. Çocuklar büyüdüklerinde çoğu zaman
kaç test çözdüklerini değil, kendilerini ne kadar değerli, güvende ve seviliyor hissettiklerini
hatırlarlar.
Elbette yaz boyunca kitaplarla bağın tamamen kopmaması da önemlidir. Ancak bunu bir
zorunluluk haline getirmeden yapmak gerekir. Birlikte kitap okumak, günlük tutmak, yeni
yerler keşfetmek, doğayı gözlemlemek ya da merak edilen konular hakkında sohbet etmek de
öğrenmenin en keyifli yollarındandır.
Sevgili çocuklar; bu yıl elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştınız. Şimdi biraz dinlenin,
biraz eğlenin, bol bol oynayın ve güzel anılar biriktirin. Çünkü çocukluk, sadece büyümek
değil; aynı zamanda unutulmayacak hatıralar toplamaktır.
Bu köşeyi takip eden değerli okurlarımızla ben de kısa bir süreliğine vedalaşıyorum. Birlikte
geçirdiğimiz bu eğitim-öğretim yılı boyunca çocuklarımızın gelişimine, duygularına ve
ihtiyaçlarına dair pek çok konuyu konuşma fırsatı bulduk. Yaz boyunca ben de sizler gibi
biraz dinlenmeye, güç toplamaya ve yeni döneme hazırlanmaya çalışacağım.
Okulların yeniden açılmasıyla birlikte bu köşede tekrar buluşacak, çocuklarımızın dünyasına
dair sohbetlerimize kaldığımız yerden devam edeceğiz. Herkese sağlıklı, huzurlu, bol
kahkahalı, ekranlardan biraz uzaklaşıp birbirine biraz daha yaklaşabildiği, güzel anılarla
dolu bir yaz tatili diliyorum.
Yeni eğitim-öğretim yılında yeniden görüşmek dileğiyle... İyi tatiller.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.